James Oesi wist de bezoekers van het concert in de dorpskerk meer dan een uur te boeien, en oogste een welverdiend applaus. Voor contrabas zijn er weinig solowerken, want het is meestal een begeleidingsinstrument. Daarom grijpt James Oesie soms naar muziek voor violoncello.
Het spelen van alle cellosuites van Bach op een contrabas is een uniek project van hem. Waarvan hij hier de suites 2 en 5 speelde, alle delen. Voor Suite 2 moest de E snaar naar D worden omgestemd. James legde dat mooi uit, en ook de beschrijving van het contrabas-genie François Rabbath was interessant.
Tenslotte speelde hij diens compositie Poucha Dass, die van een geheel ander, modern karakter was. De eeuwenoude contrabas had zichtbaar een zwaar leven achter de rug. James Oesi liet hem hard en sonoor, afwisselend met fluisterzacht, en met spannende samenklanken de oude dorpskerk vullen.
Daarmee sloot hij een geslaagd muzikaal seizoen voor Barendrecht Klassiek af. Met weer zes concerten na de corona-stop.